FAQs over prevald
Zucht, als ze bij ons toch eens wisten wat we met elkaar weten! |
Nou, wat dan? |
Dan zouden we misschien niet zoveel langs elkaar werken. |
En het wiel niet telkens opnieuw uitvinden? |
Precies, en eens wat opschieten en wat vaker deadlines halen. |
OK, misschien is prevald dan wel wat voor jullie! |
| FAQs over prevald | FAQs over gebruiksvriendelijkheid | FAQs: verbinden mensen en zaken | FAQs over prevald voor de mensen | FAQs over de erkenning door prevald | prevald en start-ups; het eerste level | FAQs over het fuzzy front end | het tweede level van prevald | het derde level | FAQs over geavanceerde mogelijkheden
FAQs over gebruiksvriendelijkheid
Prevald? Zouden we daar wat aan kunnen hebben? Vertel er eens wat meer over! |
Het werkt eigenlijk heel simpel. Het vraagt projectdeelnemers telkens om hun ervaringen. |
Is dat dan niet erg bureaucratisch? | Haha, nee hoor, want je hebt met een stuk of vijf vinkjes de vragen telkens beantwoord. En daar ben je in hooguit twee minuten mee klaar. |
| FAQs over prevald | FAQs over gebruiksvriendelijkheid | FAQs: verbinden mensen en zaken | FAQs over prevald voor de mensen | FAQs over de erkenning door prevald | prevald en start-ups; het eerste level | FAQs over het fuzzy front end | het tweede level van prevald | het derde level | FAQs over geavanceerde mogelijkheden
FAQs: verbinden mensen en zaken
In twee minuten? Al die vragen beantwoord! Zozo! En wat weet je dan? |
Dan weet je twee dingen. Ten eerste waar die ervaring over ging, of waarover een idee is ontstaan, of waarover iets nieuws is geleerd. |
Het onderwerp dus. En ten tweede? |
Ten tweede: wie dan precies die kennis, of ideeën over dat onderwerp heeft. |
Kortom wie er verstand van dat onderwerp heeft. |
Precies, en dus bij wie je er voor te rade kunt gaan. |
| FAQs over prevald | FAQs over gebruiksvriendelijkheid | FAQs: verbinden mensen en zaken | FAQs over prevald voor de mensen | FAQs over de erkenning door prevald | prevald en start-ups; het eerste level | FAQs over het fuzzy front end | het tweede level van prevald | het derde level | FAQs over geavanceerde mogelijkheden
FAQs over prevald voor de mensen
Een vraagbaak, dat prevald, dat is interessant! En zo wordt het eigenlijk een database? |
Juist, en dan krijg je een overzicht van onderwerpen die ooit allemaal gespeeld hebben, en wie daarbij van waarde geweest is. |
Dat zal P&O ook wel leuk vinden, voor functioneringsgesprekken en zo... |
Ja, maar ze zien er alleen mee wat van waarde is geweest. Dus wie niet meedoet snijdt zich in eigen vlees. |
O! Maar gaan de mensen de database dan niet vervuilen met opgeleukte gegevens over zichzelf? |
Dat zal ze niet makkelijk afgaan! Want je kunt er eigenlijk alleen iemand anders aanbevelen. |
| FAQs over prevald | FAQs over gebruiksvriendelijkheid | FAQs: verbinden mensen en zaken | FAQs over prevald voor de mensen | FAQs over de erkenning door prevald | prevald en start-ups; het eerste level | FAQs over het fuzzy front end | het tweede level van prevald | het derde level | FAQs over geavanceerde mogelijkheden
FAQs over de erkenning door prevald
Je kunt alleen iemand anders aanbevelen in prevald? | Ja, als iemand je ergens mee geholpen heeft kun je die nu mooi in de spotlights zetten. |
Eindelijk erkenning! Want het is natuurlijk ook eervol om aanbevolen te worden! |
Je kunt wel nagaan wat dat met de werksfeer doet. Daarom doen de mensen er ook graag aan mee. |
| FAQs over prevald | FAQs over gebruiksvriendelijkheid | FAQs: verbinden mensen en zaken | FAQs over prevald voor de mensen | FAQs over de erkenning door prevald | prevald en start-ups; het eerste level | FAQs over het fuzzy front end | het tweede level van prevald | het derde level | FAQs over geavanceerde mogelijkheden
prevald en start-ups; het eerste level
Tjonge, maar nu werken we toch ook allemaal zo, maar dan 'via via'. |
Eigenlijk werkt prevald net zo als het 'via via'. Maar het vergeet nooit iets, het weet overal de weg, en het kent iedereen. |
Dan moet de database wel opgebouwd zijn. Wat doe je er in de tussentijd mee? |
Zelfs als de database nog leeg is is prevald handig. Eerst om er projecten mee te structureren, en om ervan de vorderingen mee te volgen. |
| FAQs over prevald | FAQs over gebruiksvriendelijkheid | FAQs: verbinden mensen en zaken | FAQs over prevald voor de mensen | FAQs over de erkenning door prevald | prevald en start-ups; het eerste level | FAQs over het fuzzy front end | het tweede level van prevald | het derde level | FAQs over geavanceerde mogelijkheden
FAQs over het fuzzy front end
Projecten structureren? Als bij een planningsprogramma bedoel je? |
Aan de daadwerkelijke planning gaat vaak een hele vage discussie vooraf. En prevald helpt enorm om de start-up te versnellen. Iedereen ziet het project voor zijn ogen groeien. |
OK! Dan hebben we ook minder last van spraakverwarring enzo. Want het is altijd een hele toer om iedereen op hetzelfde spoor te zetten. |
Ja, je ziet ook dat het jargon in zo'n project zich heel snel standaardiseert. |
| FAQs over prevald | FAQs over gebruiksvriendelijkheid | FAQs: verbinden mensen en zaken | FAQs over prevald voor de mensen | FAQs over de erkenning door prevald | prevald en start-ups; het eerste level | FAQs over het fuzzy front end | het tweede level van prevald | het derde level | FAQs over geavanceerde mogelijkheden
het tweede level van prevald
Maar een beetje chaos in de beginfasen is toch wel goed voor de creativiteit. |
Als de mensen nog maar weten waar ze met z'n allen aan toe zijn. |
En dan? Wat als zo'n project dan op poten staat? | Dan kun je het verder zien groeien. Want je kunt een project wel plannen maar het krijgt op gegeven moment toch z'n eigen dynamiek. |
En als je weet wat er gebeurt kun je er aan sturen, zoiets? |
Precies. Maar sturen is kiezen, en kiezen is andere mogelijkheden uitsluiten. En misschien komen die nog eens van pas. |
| FAQs over prevald | FAQs over gebruiksvriendelijkheid | FAQs: verbinden mensen en zaken | FAQs over prevald voor de mensen | FAQs over de erkenning door prevald | prevald en start-ups; het eerste level | FAQs over het fuzzy front end | het tweede level van prevald | het derde level | FAQs over geavanceerde mogelijkheden
het derde level
Dus de database krijgt nu herbruikbare informatie! | Zeker als het met meerdere projecten gevuld is. De mensen kunnen elkaar sneller vinden. Ze werken dus minder langs elkaar en doen minder werk dubbel! |
Dat lijkt me ook voor handig voor het opzetten van nieuwe projecten op den duur. |
Ja, als je weet welke competenties je er voor nodig hebt, kun je de mensen dan gewoon uitkiezen. |
En voor programmamanagement? Of portfoliomanagement? |
Natuurlijk! Want je ziet ook waar de question marks zitten, en welke competenties onderbelicht zijn. Daar kun je dan beleid op maken. |
| FAQs over prevald | FAQs over gebruiksvriendelijkheid | FAQs: verbinden mensen en zaken | FAQs over prevald voor de mensen | FAQs over de erkenning door prevald | prevald en start-ups; het eerste level | FAQs over het fuzzy front end | het tweede level van prevald | het derde level | FAQs over geavanceerde mogelijkheden
FAQs over geavanceerde mogelijkheden
Zo is prevald dus eigenlijk ook een management support tool. Zit er nog meer achter? |
Jazeker, de database is heel geschikt om allerlei analyses van de organisatie te maken. |
Hoe komt dat zo? | De vijf vragen waarop prevald gebouwd is zijn heel fundamenteel. Ze komen in de praktijk voortdurend aan de orde waar aan nieuwe oplossingen gewerkt wordt. |
En dat maakt dat de database een natuurgetrouwe afspiegeling is van de organisatie? |
Voor de wezenlijke zaken, inderdaad.Wat er overblijft is de gezelligheid... |